woensdag 1 april 2015

Vloerkandelaar

Manlief heeft voor mij twee vloerkandelaars gemaakt! We hebben er niets voor hoeven te kopen. 
Hij heeft eens goed rondgesnuffeld in onze garage en vanalles bij elkaar gezocht, en zo tot een geheel gemaakt. 
Het houdertje is een grote bout en het ronde opvangschaaltje is van een oude kandelaar.
Het zag er niet uit toen de kandelaren nog niet geverfd waren. 
Eenmaal mat zwart geverfd werd het een geheel en is dit het resultaat!




Nu kan mijn geïmproviseerde kandelaar in een van mijn vorige post weer vloerlamp worden hi...hi. Natuurlijk overal even kijken waar hij het mooiste staat natuurlijk, dat zullen jullie vast wel herkennen. De andere kandelaar staat in de tuinkamer. Die zien jullie ook nog wel eens een keertje voorbij komen.



Het antieke kastje wat jullie op de eerste foto zien heb ik eerst kaal gemaakt, wat heel slecht ging. Er zat heel veel was en weet ik veel op.....
Toen heb ik het kastje in de loogbeits van Esatto gezet Verweerde eik. 
Het heeft nog wel een iets oranje gloed, krijg dit er ook niet uit, maar
 het past nu in ieder geval weer in de woonkamer. 
Ik had het boven staan omdat de kleur niet mooi was en hier nog altijd aan moest beginnen.
 Ik schuur niet graag ik verf toch liever hi...hi...





Groetjes Anita

39 opmerkingen:

  1. Heerlijk, zo'n handige man. Dit heeft hij super gedaan hoor. Zelf vind ik een dunne losse kaars in een houder altijd eng wanneer het brandt, ben er altijd huiverig dat de brandende kaars er vanaf valt :-(.

    Schuren vind ik ook niets, mijn rsi armen hebben er zelfs een enorme hekel aan ;-). Maar je kastje is wel heel mooi geworden, dus je hebt eer van je werk!

    Fijne avond. Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat handig een man die zoiets zomaar voor je maakt, het leuke ervan vind ik dat je gewoon materialen gebruikt hebt die voorhanden waren!!

    Je kastje ziet er heel mooi uit, schuren is inderdaad geen leuke klus, het duurt altijd zo lang voordat je resultaat ziet, bij verven zie je het gelijk:)

    Fijne week nog en lieve groet, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hahaha, ik verf ook liever hoor. Vorige week een tafeltje kaal geschuurd, had de blaren op m'n vingers. Wat zijn ze gaaf hè de kandelaars. Ik heb hem ook voor niks. Ook van een oude kandelaar en daar een ijzeren staaf op laten lassen. Deed die man wel even voor me hahaha. Je kastje is ook zo leuk geworden, echt een ontdekkingsreis wat voor moois er onder die laag verf of was zit

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een geweldige kandelaars heb je zeg. En geniaal in elkaar gezet!
    Ik zal het hier ook eens in de groep gooien, mijn zoon kan goed lassen (op school).
    Ik zou er wel twee naast elkaar in de kamer willen. Heb momenteel alleen kandelaren waar een dikke kaars in moet. Behalve dan een houten exemplaar in mijn ijzeren bak, maar de kaars kan daar niet goed ingeklemd, dus die durf ik niet aan te steken.
    Ik vind je kastje heel erg mooi geworden. Ik snap dat je m nu beneden hebt staan. Heel sfeervol hoor.

    Fijne avond nog!
    Sanny

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wauw die is gaaf geworden ik heb nog mijn vloerlamp als kandelaar
    ik heb hem geverfd en toen het is er tegellijmpoeder overheen gestrooid
    zo lijkt die net van beton
    die van jou zijn top geworden
    geniet er heerlijk van
    lieve groetjes rosetta

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooi kastje zeg en geweldig zo'n man, je moet het toch maar zien ;-))

    Heel goed gelukt de kandelaar.

    Groetjes

    Saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat staat super mooi zeg! Wanneer je maar creatief genoeg bent, dan kunnen er prachtige dingen ontstaan! Ook je kastje past nu prima in je kamer (al moest je er wel wat voor over hebben ;-)).
    Liefs, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtig! Goed gelukt en dat vrijwel voor niks!:)
    Je kastje is ook super zeg! Mooi geworden!

    Liefs Danielle

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtige kandelaar, daar zul je veel plezier van hebben!
    Liefs, Lydia

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Schuren is ook niet mijn ding, maar met een verfkwast ga ik best graag in de weer. Je kandelaar is mooi geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Prachtige kandelaar zeg en ea kastje vindt ik ook heel mooi gelukt. Je huis ziet er heel sfeervol uit.

    Groetjes Roelie

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooi de kandelaar en het kastje is superrrr geslaagd dus liefs Ria...!..x!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wauw wat een super super kandelaar!
    Als ik mag vragen de staaf is dat gewoon een metalenbuis?? Zal het eens aan mijn man laten zien... Wellicht inspireerde het hem..! Ik vind het in ieder geval helemaal super geworden!

    Het kastje is ook erg mooi.. Ik heb een salontafel gekocht vandaag en zit nog hard te dubben of ik hem in z'n origineel laat of toch verder kaal maken om later een beits erop te zetten...

    Je zult het resultaat wel op m'n blog voorbij zien komen ;-)

    Geniet van je spulletjes!
    Groetjes van Priscilla
    *diybypepris*

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De buis is een holle ijzeren buis gelast op een vierkant ijzeren plaat. Ik ben ook benieuwd wat je met het kastje gaat doen!

      Groetjes Anita

      Verwijderen
  14. Kandelaar ziet er mooi uit! Kastje is ook goed gelukt.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hallo Anita,
    Wat handig toch als je zo'n man hebt. Een prachtige kandelaar! 'k Zou hem alleen niet te dicht bij de stoel zetten, mocht hij toch een keer gaan lekken, dan krijg je het niet op de stof van de stoel.
    En je kastje is ook prachtig. Eigenlijk zou je kaboutertjes moeten hebben die dat schuurwerk even doen. Maar je bent toch geslaagd!
    Geniet ervan!

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Prachtig je kandelaars, ik heb er ook nog 2 staan onder de veranda. Als wij straks alles geschilderd hebben in huis dan ga ik er ook een plekje voor zoeken... Ik vindt je kastje ook erg mooi geworden.

    Liefs, Marjonel

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Prachtig je kandelaars, ik heb er ook nog 2 staan onder de veranda. Als wij straks alles geschilderd hebben in huis dan ga ik er ook een plekje voor zoeken... Ik vindt je kastje ook erg mooi geworden.

    Liefs, Marjonel

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Je kandelaar is een plaatje! Handig zo n man, die van mij moppert al als er iets opgehangen moet worden :p
    en je kastje... Prachtig. Hier ook liever verven als schuren, en dan ook graag gauw droog, haha!
    Lieve groet,
    Alberta

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Goed gelukt zeg! Prachtige sfeerfoto's heb je gemaakt!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hij is erg leuk geworden. Super-handig die man van je! Ben ook benieuwd naar de voet...kan ik net niet zien. Want hij zal toch stevig moeten staan? Maar je hebt een sfeermaker pur sang erbij...Mooie foto-shoot...
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat mooi je kandelaars. Staat zo geweldig mooi. En je kastje pf ik heb net ook een kast staan schuren wat een werk zeg. Maar je kastje is mooi geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat een mooie kandelaar heeft je man gemaakt!
    En... wat een super kastje!
    fijne dag, groetjes van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Anita, wat goed gemaakt , de kandelaar . Als ik dit aan mijn man laat zien ,is hij ook weer een paar uurtjes zoet in zijn ateliertje haha.
    Ik vroeg mij ook af op welke voet hij stond , maar ik las het ,op een vierkant voetje .
    En het kastje is ook super mooi , en schuren is ook niet mijn ding hoor , moest ik kunnen ik schilderde alles zonder schuren ...
    Weer een leuke post met inspiratie .
    Fijne dag nog
    Christel ,Garcyasplace

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Christel,
      De ijzeren holle buis heeft mijn man op een vierkant plaat gelast. Staat heel stevig, ik moet er ook niet aan denken als zo iets om zou vallen brrr....

      Groetjes Anita

      Verwijderen
  24. Wauw wat mooi geworden zeg. Dat kan jouw man wel goed.
    Heel veel plezier ervan. Groetjes, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Tjonge wat zijn ze mooi.....eigenlijk veel leuker dan weer gauw zó n kandelaar kopen...zo kun je er telkens dat verhaal bijvertellen....zelf gemaakt!
    Mooi je kastje. Dat bruine hout bij de rest van je spullen, een echte Eye catcher..

    Liefs Dinka

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Heel mooi, Anita! Vaak is zoiets het leukst, van niets, iets maken. Geniet ervan,..

    Lieve-Groetjes,
    Verie

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Ze zijn echt heel goed gelukt.
    En staan heel sfeervol.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Supermooi en leuk gemaakt!! Wat een idee!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Fijn als je veel kunt maken, je zou zo lekker in de stoel wegkruipen met een kop thee en een tijdschrift.

    Groetjes Inge
    de knotwilg.blogspot.com

    p.s. Leuk dat je me volgt!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Mooi is je vloerkandelaar geworden...staat zo sfeervol.
    Je kastje vindt ik ook mooi.
    Fijne Paasdagen.

    Groetjes,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Die zijn supermooi geworden! Fijn toch: zo'n handige man! Wat zouden we zijn zonder ze...haha!

    groet Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  32. heel mooi geworden wat is de vloerplaat van gemaakt

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. heb het al gelezen vierkante onderplaat

      Verwijderen
  33. Wauw die is echt heel gaaf geworden zeg, heerlijk als je dingen zelf kunt maken he! Kastje vind ik ook mooi, op de foto's is dat oranje niet te zien hoor, enne...ik ben ook niet van het schuren hoor hihi, geef mij maar een kwast en een pot verf!
    Veel liefs, Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Wow!! Onwijs mooi geworden die lampen! Wat je al niet in je garage kunt vinden :) en je kastje is ook om verliefd om te worden! Waar vind je die mooie kastjes?! :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb het kastje ooit gekocht op een overdekte rommelmarkt, die nu helaas failliet is :((

      Verwijderen
  35. Moooi zo'n simpele kandelaar liefs sanne

    BeantwoordenVerwijderen